Status-status FB

Assalamualaikum pada semua (wah mcm reramai je yg bacakan).....berbalik pada tajuk, pergghh takut gak nih, takut kang ada yg mare-mare...huhuhu

Saja jer nk sentuh bab status-2 di FB, rata-2 kita pasti akan bertemu dgn status-2 peribadi dari empunya FB, tk kira lah ayat-2 yg baik/membina ker, ayat2 kemarahan meluap ker, ayat ***tut ker, ayat-2 melambangkan kemewahan hidup seseorang ker, ayat-2 gedik, ayat-2 eksen, ayat-2 bahagia, ayat meraih simpati....NAMUN adakah benar bagai dikata...

(gambar sumber fotosearch)
Iskk sapa lah dorang sebalik fb tu yer.......


Kita manalah tahu kan mcm mana mereka disebalik tabir PC atau Lappy memasing, kot la kan masa dia taip ayat kebahagiaan ntah-2 dia sedang berselindung, dia sedang menangis kelukaan yg benarnya...huwaaaaaaaa kt lappy / pc dia kaaan....katalah pulak ada yg tulis status kemewahan gaya keunggulan kehidupan dia, kot la kan, sekali rupanya kt umah mamam nasi kicap telur semata, mana kita tahu kan...di sini persoalan di minda keudara, adakah kebanyakkan kenalan FB kita telus...hmmmmmm think, think, think,,,,,,,,,


(gambar sumber dari fotosearch)
Kot la kan ada yg buat cam ni, kata gi cuti kt obesee, mandi mande kt swimming pool alih-2 cenggini


Selalu juga bertembung dgn status mereka-2 yg kelihatan sungguh poyo, dari bait-2 ayat celemekkkkk mcm bagus2 jer, ayat tu lansung tk mahu mengalah...tp kan adakah dorang ni sebenarnya begitu ekkk....ada juga jumpa status meraih simpati, yg mana beliau telah diperlakukan sesuatu oleh pihak lain dan mereka-2 yg membaca status beliau tadi merasa simpati dan melahirkan pendapat yg menyokong beliau, seolah hanya beliau yg menjadi mangsa, tpkan tahu tak kita sebalik tu siapa beliau sebenarnya kaaan, ntah betul tidak dia diperlakukan sebegitu, kalau lah betul diperlakukan sebegitu, kenapa dia? kenapa tk org lain, kalaulah beliau seorang yg baik, kenapa org buat dia ajer kaaaan....*kt sini ramai yg berat sebelah SEBAB kita hanya dengar luahan hati sebelah pihak aje...hanya di status org itu ajer...sebelah pihak yg lain kita tk tahu kisah sebenarnya kaaan....

Betul ker dari status-2 tu kita blh kenal hati budi seseorang, betul ker apa yg diluahkan tu melambangkan org tersebut, seorang yg kelakarkah, seorang yg berilmu kah, seorang yg baik hati kah, seorang yang sombong kah kaaaan....hmmmm, yang paling-2 penting nk gak tahu adakah org-2 disebalik status tu mmg peramah, seperamah ketika berbalas komen kaaan....

Khusyuk nulih status nih....

Tapi yg pasti bagi setiap status yg saya sendiri luahkan kt wall saya sendiri, mmg mengambarkan diri saya...tk reti nk berselindung, berlakun dan sebagainya, sedaya upaya cuba utk tk mahu status kelihatan sombong, bongkak berlagak, menyinggung, tunjuk bagus, kerana itu diharapkan mereka-2 yg menjadi sahabat fb saya juga begitu....tiada niat lain kecuali utk bersahabat, bertukar fikiran, berkongsi perasaan dan jika diizinkan berkekalan sebagai sahabat...........

11 comments:

mazz said...

betul tu nora...
kadang tu akak pun maleh nak nulih
status....kang kot org kata berlagak
pulak...pada hal keja tukang sapu jer ni ha....

liyana said...

Saya ni tak pandai sangat nak berkata panjang2la kak oi tapi bila baca blog akak rasa mcm nak mengomen la pulak..Manusia ni sume bukannya sama. Memang ada yang hipokrik. Salah sorangnya...Saya lah tu..huhuhu..Takkan saya nak cite ngn orang saya ni bini no. 3 kot.Malula, nanti orang kata saya ni perampas la pulak..Lebih baik saya bercerita saya ni bahagia di samping suami tanpa gangguan pihak luar.Hikhik

Noraarfah said...

Kak.Mazz...aisey, atleast akak kerja lah gak...mcm eden ni surirumah ajer, kang klu dok tulis status bershopping jer kerja dah sah-2 org kata eleh mcm kaye bebenor lak minah nih...so sudahnya status yg lawak aje ler kaan...

Noraarfah said...

Yana...Opss bab jodoh-2 tu lagi akak tk berani nk komen sbb itu semua kerja allah, cuma kadang bab-2 org yg terlalu menunjukkan yg dialah sebaik umat, dialah yg paling bahagia, dialah ada segalanya, status camtu yg buat akak selalu terfikir adakah benar bagai yg di kata....kaaan, walaupun ayat yg penting kita hepi janji tk kacau org, tp klu tulis status mcm nk buat org terasa baik takyah kaaan....yana yg penting kita bahagia dan tk kacau fikiran org sudah kaan...so tk perlu lah status-2 yg gitu ye tak...

liyana said...

Kata-kata akak Nora tu betul gak..Erm..itu pasal saya ni jarang letak status saya..Ngee..kecuali ada cite2 hot dan perlukan idea dari seseorang, baru saya "berbunyi" kat dinding fb saya. Ok kan tuuu

azwandengkil said...

Jom baca Penagih FB kat blog saya.

halimatun said...

memang ada yang hipokrit..macam saya,memang suka terus terang..xsuka nak hipokrit2 ni..buat apa kan...
ye la kak,rambut sama hitam,hati lain2...

sya said...

hipokrit?
jap, nak cek balik... hehehe...
kalau daku sedih, daku tulis je sedih. kalau happy, daku tulis happy. kalau marah, daku tulis je marah....
tapi, setakat jumpa akak baru sekali, daku rasa, akak kat luar dengan dalam fb macam sama je... hehe.. jom la kita jumpa lagi kak... :P

Christina Arissa said...

surirumah la sgt yer kak...
Bluarffffff....
Saya suka menulis status poyo, menunjuk, berlagak dan sebagainya.
Kadang berunsur berani mati, kadag berunsur tipu semata.. Semua ada..
Pasai pa? Sebab fesbuk tu saya yang punya. Hidup pun saya yang punya, sukati saya nak tulis apa. Sukati saya nak sorok yang mana, tunjuk yang mana...

Seposen dari saya yang dasat.

Kelly said...

Nak gak komen la.. Walaupun ramai yang kata saya ni split personality , tapi aiman tak kisah.. Sebab itulah saya seadanya, saya mampu bertindak mengikut keadaan.. Disebalik saya yang selalu 'merengue' ini sebenarnya dalam situasi yang lain saya seorang yang serious.. Sampai ada kalanya keseriousan saya itu, ada yang ingat saya ni sombong.. Lagi satu pengakuan yang jujur, walaupun saya macam peramah je di alam maya.. Tapi di alam nyata, saya amatlah pemalu pada mereka yang baru kenal.. Muahahahaha.. Tolong.. Tolong.. Jangan gelakkan saya..

Murni Delights said...

ada betulnyer jugakakn kak..he..he.. ernah terpk gak cam tue..
tapi ada yang vill knal mmg mcm tu..
ramai org mcam2 ragam..